Nieuw Bestuur

Het huidige bestuur heeft heel hard gewerkt aan de 2018 editie van het festival. We zijn nu op zoek naar enthousiaste bestuursleden aan wie we het stokje kunnen overdragen. We zijn op zoek naar mensen voor maar liefst zeven verschillende functies.

Wil jij graag iets doen naast je studie of heb je een tussenjaar? Ben je geïnteresseerd in cultuur en innovatief? Heb je zin om hard te werken en een afgerond product af te leveren? Dan is dit de perfecte kans voor jou!

Klik hier om je aan te melden!

Voorzitter
Als voorzitter ben je het gezicht van het bestuur. Het is bedoeling dat je het overzicht behoudt en je bestuursleden kan ondersteunen waar nodig. Ook ben jij verantwoordelijk voor het behouden van een goede sfeer binnen het bestuur.

  • Vergaderingen voorzitten, inplannen en opstellen
  • Overzicht behouden van alle taken
  • Contact UvA, HvA, CREA en andere officiële instellingen onderhouden
  • Sfeer maken en behouden
  • Functioneringsgesprekken onderhouden
  • Inspringen waar nodig

Eigenschappen: verantwoordelijk, sociaal vaardig, besluitvaardig, veelzijdig

Penningmeester
Als penningmeester beheer je alle geldzaken rondom het festival. Je moet ervoor zorgen dat de rest van het bestuur zich aan de begroting houdt, de boekhouding bijhouden en fondsen werven. Op het festival zelf ben jij verantwoordelijk voor het ticketsysteem. 

  • Begroting opstellen
  • Geld beheren
  • Fondsen werven
  • Financiële administratie (boekhouding)
  • Sponsors werven
  • Ticketsysteem beheren
  • Commissie aansturen vanaf januari

Eigenschappen: verantwoordelijk, administratief vaardig

Promotiecoördinator
Als promotiecoördinator ben je verantwoordelijk voor al het zichtbare verkeer van In De Diamantfabriek. Alles op deze website, de Facebook, de Instagram en de posters, vallen onder de verantwoordelijkheid van de promotiecoördinator. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor het aantal bezoekers op het festival.

  • Opzetten Teamcampagne, Deelnemerscampagne, Publiekscampagne, Bestuurscampagne
  • Beheren Sociale Media
  • Offline verkeer beheren samen met grafisch vormgever
  • Beheren website samen met website ontwikkelaar
  • Bereiken doelgroepen
  • Naamsbekendheid vergroten
  • Contact met fotografen en studieverenigingen
  • Commissie aansturen vanaf januari

Eigenschappen: presentabel, vlotte babbel, gestructureerd, besluitvaardig, vaardig in Engels spreken en schrijven

Programmeur + Productie (festival)
Als programmeur van het festival ben je verantwoordelijk voor het bedenken, invullen en uitvoeren van het programma van idd. Je bent verantwoordelijk voor theater-, en beeldende kunst-acts, de randprogrammering, de aankleding, en de festivalcoördinatie.

  • Programmering:
    Theatermakers, spoken word artiesten, beeldende kunstenaars, workshops, activiteiten, en meer. 
    Dit kunnen deelnemers zijn die zich aanmelden of grotere artiesten of acts die je zelf boekt of bedenkt; denk aan optredens van gevestigde kunstenaars, of een interactief onderdeel, zoals de Arcade Room van editie 2018 of de photobooth van editie 2016.
  • Productie:
    Contact met acts onderhouden en ze ondersteunen met alles wat ze nodig hebben. Voor een theatermaker is dit anders dan voor een beeldend kunstenaar of een workshop. 
  • Aankleding festival:
    je zorgt ervoor dat het grijze CREA tot festivalterrein wordt omgetoverd en dat bezoekers hun weg naar de festivalonderdelen kunnen vinden.
  • Festivalcoördinatie:
    Je bent de schakel tussen de artiesten, bezoekers, CREA en de overige idd-organisatie. Je zorgt ervoor dat het programma goed verloopt, dat iedereen krijgt wat zij nodig heeft, en dat je commissieleden en mede-organisatoren weten wat er wanneer gebeuren moet.
  • Commissie aansturen vanaf januari 

Eigenschappen: 

  • Affiniteit en/of relevante werkervaring met en in kunst, cultuur en het studentenleven van Amsterdam
  • Creatief ingesteld, communicatief en organisatorisch vaardig, en stressbestendig
  • Studeert bij voorkeur niet fulltime

Programmeur + Productie (muziek)
Als programmeur ben je verantwoordelijk voor de invulling van het festival, dus alles wat de bezoeker ziet en meemaakt. Je mag dit helemaal (in overleg met het bestuur) zelf invullen. Je zult je voornamelijk focussen op de muziekprogrammering en de productie hiervan. De insteek van het festival is het bieden van een podium aan jong en nieuw talent, dus hier moet ook je interesse liggen.

  • Bedenken hoe het festival eruit gaat zien en wat voor muziek daarbij past
  • Gastartiesten:
    Dit zijn acts die je inhuurt en die dus al een gevestigde naam hebben. Dit moeten publiekstrekkers zijn en passen bij de insteek van het festival.
  • Deelnemers:
    Dit zijn acts die zich bij ons aanmelden. Dit is het jonge nieuwe talent dat idd een podium wil bieden. Het is hierbij belangrijk een divers programma te programmeren, dus je moet openstaan voor dingen die in eerste instantie misschien niet in jouw straatje passen. 
  • Productie:
    Je produceert het muziekprogramma. Dat wil zeggen dat je de schakel bent tussen artiest, techniek en het gebouw. Je onderhoudt het contact met alle artiesten en je verzorgt alles wat zij nodig hebben om een goede show neer te zetten.
  • Festivalcoördinatie:
    Je bent de schakel tussen de artiesten, bezoekers, CREA en de overige idd-organisatie. Je zorgt ervoor dat het programma goed verloopt, dat iedereen krijgt wat zij nodig heeft, en dat je commissieleden en mede-organisatoren weten wat er wanneer gebeuren moet.
  • Commissie aansturen vanaf januari 

Eigenschappen:

  • Passie voor het ontdekken en show casten van jong creatief talent
  • Toont initiatief, is flexibel en stressbestendig
  • Creatief ingesteld
  • Communicatief en organisatorisch vaardig

PR + Productie
Als bestuurslid PR + Productie heb je een promotionele en productionele functie. Je houdt je bezig met de productionele taken die niet onder muziek, aankleding of randprogrammering vallen. Je hebt een vlotte babbel, kan goed schrijven, maar kan ook overzichtelijk te werk gaan en dingen regelen. 

  • Vrijwilligers coördineren
  • Catering coördineren
  • Prijzenpakketten samenstellen
  • Perspakket samenstellen
  • Officiële mediakanalen benaderen
  • Commissie aansturen vanaf januari 

Eigenschappen: goed gebekt, vaardig in schrijven, niet bang om te bellen/mailen/erachteraan te gaan, manusje van alles

Grafisch Vormgever
De functie grafisch vormgever is geen bestuursfunctie, maar je werkt wel nauw samen met het bestuur vanaf het begin. Je zal met name samen met de promotiecoördinator de vier campagnes opzetten en de huisstijl van dat jaar bepalen.

  • Stijl binnen de huisstijl creëren
  • Naamsbekendheid vergroten
  • Vier campagnes opzetten, met rode lijn (commissie/team, deelnemers/artiesten, publiek, bestuur)
  • Vaardig met indesign of photoshop
  • Offline materiaal (posters A2, A3, Flyers)
  • Online materiaal (omslagfoto’s, Instagram, etc.)
  • Ontwerp voor beeldschermen UvA en HvA gebouwen
  • Design voor op tickets, festivalbandjes, website

Eigenschappen: creatief, flexibel, vaardig in werken met deadlines